Skepp o. Hoj

Jag funderar starkt på att lägga in en intresseanmälan på Vikingline. Dock tvekar jag, är jag mogen för att göra något sådant. Eller mogen och mogen.. det är jag väll, men jag är ju mitt uppe i att bli gravid..

Kan jag arbeta på ett fartyg, där man är borta 10dagar och hemma 10dagar. Är jag ens attraktiv på arbetsmarknaden, när det kan innebära att närsomhelst har jag ca. 9månader innan jag blir långledig?!

Norge är även ett ställe jag funderat på att söka jobb på. Men det är ju samma sak där. Skulle vara så roligt att få iaf en chans att arbeta med något jag aldrig gjort förut och troligen aldrig kommer kunna göra sen när vi väl fått barn. Eller ja kan, kan man väl. Men de blir ju inte direkt lätt med pendling till och från Norge, eller vara borta från barnet 10 dagar i streck.

Sjuttsingen alltså vad svårt det ska vara.

Jag har dock två yrken jag väldigt gärna skulle vilja arbeta med, men hittar inga sådana i närheten. Och det är antingen Receptionist eller Kontorist.

Jaja, vi får väl se vad framtiden har att bjuda på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0